Dynamisk uddannelsessektor i takt med samfundet

Uddannelse af vores børn og unge er vores samfunds livsnerve og fremtidsinvestering. Her må vi ikke spare. Vi skal tænke nyt i samarbejde med erhvervslivet og derved skabe flere veje og muligheder for de unge. Uddannelse af vores børn og alle unge er vort samfunds livsnerve og fremtidsinvestering. Her må vi ikke spare. Vi skal tænke nyt i samarbejde med erhvervslivet og derved skabe flere veje og muligheder for de unge.

I dag er over 70.000 unge under 29 år ikke i gang med en uddannelse eller i job, og mange unge falder fra og skifter uddannelse.  Det er ikke godt nok. Vi må se kritisk på vores uddannelsessystem helt fra folkeskolen og have et tættere samarbejde med erhvervslivet. Vores uddannelsessystem skal være i takt med samfundets udvikling, og det skal tilbyde et sæt af forskellige muligheder for at lære og uddanne sig, så de unge kan bruge deres mange forskellige boglige, kreative og praktiske kompetencer, finde deres levevej og forsørge sig selv.